Vragen over onze schoolfotografie?

Hier vind je antwoord!

Van planning tot bezorging: hier vind je alles wat je wilt weten over onze schoolfotografie.

VRAGEN VOOR SCHOLEN

Planning en Voorbereiding

  • Wat kost schoolfotografie voor onze school?

    Helemaal niets! Onze schoolfotografie is volledig gratis voor scholen. Ouders bestellen de foto’s vrijblijvend online en betalen alleen voor de foto's die zij mooi vinden. Deze versturen we direct en gratis naar de ouders. De school heeft geen kosten en geen financiële verplichtingen.


  • Hoe ver van tevoren moeten we contact opnemen?

    Bij voorkeur 8 weken voor de gewenste fotodag. Voor populaire periodes (aprli-juni en september-november) raden we aan om een paar maanden van te voren contact op te nemen. We kunnen ook last-minute fotodagen organiseren, maar dan is de keuze in data beperkter.


  • Kunnen jullie op elke dag van de week komen?

    Ja, we fotograferen van maandag tot en met vrijdag. Sommige fotografen zijn ook beschikbaar op zaterdagen voor speciale evenementen, maar dat bespreken we per situatie.


  • Hoelang duurt een fotodag?

    Dit hangt af van het aantal leerlingen en de ruimte die beschikbaar is voor het aantal fotografen. Hieronder een indicatie: > 50 kinderen: halve dag (3-4 uur) > 100 kinderen: hele dag (6-7 uur) > 200+ kinderen: 1-2 dagen > 500+ kinderen (VO): 2-3 dagen


  • Wat hebben jullie van ons nodig voor de planning?

    1) Aantal leerlingen per groep/klas. 2) Jullie lesrooster en pauzetijden. 3) Gewenste datum(s). 4) Beschikbare ruimte(s) voor fotostudio. 5) Bijzondere wensen of aandachtspunten. 6) Voor basisscholen: ParnasSys toegang (optioneel).


  • Kunnen we de planning nog wijzigen als deze vastligt?

    Tot een aantal weken voor de fotodag kunnen we nog aanpassingen maken. Daarna wordt het lastiger maar proberen we altijd mee te denken als er plotseling iets wijzigt.


  • Wat als het slecht weer is op de fotodag?

    Geen probleem! We kunnen altijd binnen fotograferen in onze mobiele studio's, dus weer heeft geen invloed op de kwaliteit of planning.


  • Moeten wij helpen op de fotodag?

    Minimaal. We vragen alleen om een contactpersoon die bereikbaar is voor vragen, en een hulpouder die groepen kan begeleiden en fotograaf kan supporten. De rest regelen wij.


  • Kunnen ouders zich afmelden voor de foto's?

    Ja, ouders kunnen altijd aangeven via school dat hun kind niet gefotografeerd mag worden. We respecteren dit volledig en houden hier in onze planning rekening mee.


Per Schooltype Specifiek

Basisscholen

  • Werken jullie met ParnasSys?

    Ja! We hebben een directe koppeling met ParnasSys, gebruikt door 95% van Nederlandse basisscholen. Hierdoor kunnen we automatisch leerlinggegevens importeren en gaan inlogkaarten digitaal direct naar ouders.


  • Hoe activeren we de ParnasSys koppeling?

    In 2 simpele stappen: 1) Vraag naar jullie ParnasSys applicatiebeheerder 2) Deze kan de gratis koppeling afnemen (instructievideo beschikbaar)


  • Wat als we geen ParnasSys gebruiken?

    Geen probleem! Dan werken we met een export uit jullie systeem of handmatig opgegeven lijsten. Inlogkaarten worden dan per groep gesorteerd en via school uitgedeeld.


  • Hoelang duurt fotograferen per kind?

    Gemiddeld 1 minuut per kind. We maken meerdere foto's voor het beste resultaat en laten kinderen op hun gemak voelen.


  • Wat doen jullie als kinderen niet willen meewerken?

    Onze fotografen zijn getrainde kinderspecialisten. Met een natuurlijk en speelse aanpak en veel geduld krijgen we bijna iedereen aan het lachen. Als een kind echt niet wil, forceren we nooit.


  • Kunnen we kiezen voor traditionele foto's?

    Ja, we kunnen onze aanpak volledig aanpassen aan jullie wensen. Van klassiek tot extra feestelijk en modern - alles is mogelijk.


Middelbare Scholen

  • Kunnen jullie overweg met grote groepen leerlingen?

    Absoluut! We hebben ervaring met scholen tot 1200+ leerlingen. We zetten meerdere fotografen en studio's in voor efficiënte doorloop.


  • Hoe koppelen jullie met ons leerlingvolgsysteem?

    We integreren met Somtoday, Magister en andere ELO-systemen. Jullie leveren een export, wij importeren automatisch alle gegevens en registreren foto's op leerlingnummer.


  • Wat zijn vrienden/vriendinnen foto's?

    Een populaire optie waarbij leerlingen samen op de foto gaan met hun beste vrienden. Kost bijna geen extra tijd omdat onze fotograaf er al is, maar is zeer geliefd bij leerlingen.


  • Kunnen we kiezen voor slimme klassenfoto's?

    Ja! Deze worden samengesteld uit individuele pasfoto's, wat veel tijd bespaart omdat we geen groepsmomenten hoeven te organiseren. Ook traditionele groepsfoto's zijn mogelijk.


  • Leveren jullie ook schoolpassen?

    Ja, we maken gepersonaliseerde schoolpassen vanaf €2,50 per stuk. Inclusief MiFare-chip optie voor kluisjes/kantine. Alle gewenste informatie kan erop.


  • Hoe snel krijgen we de digitale bestanden?

    Binnen 14 dagen na de fotodag ontvangen jullie alle digitale bestanden, geregistreerd op leerlingnummer voor jullie administratiesysteem.


Kinderdagverblijven

  • Kunnen jullie fotograferen rond ons dagritme?

    Absoluut! We plannen volledig rond slaapjes, eten en vaste activiteiten. Jullie dagritme staat voorop.


  • Wat als een kindje niet wil of gaat huilen?

    Helemaal geen probleem! We forceren nooit. Als een kindje niet wil, proberen we het later nog eens of maken een afspraak voor een andere keer.


  • Hoe werken jullie met baby's en peuters?

    Onze fotografen zijn speciaal getraind voor 0-4 jaar. We werken spelenderwijs, in kleine groepjes, met vertrouwde medewerkers erbij.


  • Mogen jullie medewerkers erbij blijven?

    Ja, graag zelfs! Een vertrouwd gezicht helpt kinderen zich op hun gemak te voelen. We moedigen dit aan.


  • Wat krijgt ons KDV als extra?

    Als dank krijgen alle KDV's: 1) Gratis digitale foto's van alle kinderen voor administratie. 2) Vaak ook prachtige groepsfoto vergroting 20x60cm, ingelijst.


  • Hoeveel foto's maken jullie per kind?

    We streven naar 5 verschillende foto's per kind, zodat ouders kunnen kiezen welke zij het mooiste vinden.


Speciaal Onderwijs

  • Begrijpen jullie fotografen onze leerlingen?

    Ja, onze fotografen zijn gespecialiseerd en getraind in het werken met autisme, verstandelijke en lichamelijke beperkingen. Ze hebben jaren ervaring.


  • Wat als een leerling helemaal niet wil meewerken?

    Dan respecteren we dat volledig. We forceren nooit en proberen het misschien later nog eens, of maken een individuele afspraak. Elke leerling heeft zijn eigen tempo.


  • Kunnen jullie groepsfoto's maken ondanks beperkingen?

    Ja! Onze unieke groepsfoto-techniek fotografeert kleinere groepen in rustige omgeving en voegt deze achteraf samen tot één mooie groepsfoto.


  • Hoe bereiden we leerlingen voor?

    We leveren sociale verhalen, visuele planningen en voorbeeldfoto's. Ook kan vooraf een kennismakingsbezoek plaatsvinden.


  • Mogen begeleiders erbij blijven?

    Absoluut! We moedigen dit aan. Jullie zijn de vertrouwde gezichten en kennen de leerlingen het beste.


  • Wat als een leerling in paniek raakt?

    We stoppen direct, nemen een pauze en proberen de situatie te kalmeren. Het welzijn van leerlingen staat altijd voorop.


Wat krijgt de school?

  • Krijgen wij als school ook foto's?

    Ja! Elke school krijgt gratis: 1) Digitale foto's van alle leerlingen voor administratief gebruik. 2) Vaak ook prachtige groepsfoto vergroting van.


  • Kunnen we de digitale foto's gebruiken voor onze website?

    Ja, voor administratieve doeleinden en schoolpromotie. Wel altijd met toestemming van ouders en volgens privacy-regels.


  • Wat is het Starlevel voordeelprogramma?

    Een spaarpotje-systeem waarbij scholen korting kunnen regelen voor ouders (tot 15%) of teamfoto's kunnen bestellen van het opgebouwde tegoed.


  • Krijgen we een overzicht van de fotodag?

    Ja, na afloop krijgen jullie een overzicht van alle gefotografeerde leerlingen en eventuele bijzonderheden.


Na de fotodag

  • Wanneer ontvangen we de inlogkaarten?

    Binnen 3 weken na de fotodag ontvangt de school de inlogkaarten, gesorteerd per groep. Met ParnasSys gaan ze in de nabije toekomst digitaal direct naar ouders.


  • Wat als inlogkaarten kwijt raken?

    Geen probleem! Ouders kunnen via de codemeester op school de codes opvragen, ook kunnen ze contact opnemen met onze Happy & Service.


  • Hoe lang blijven foto's online beschikbaar?

    Foto's blijven minimaal 18 maanden online beschikbaar voor bestelling. Vaak langer, maar we adviseren niet te lang te wachten.


  • Wat als ouders klagen over de foto's?

    Ons Happy & Service team handelt alle klachten direct af. De school wordt hier niet mee belast. We streven naar 100% tevredenheid.


  • Kunnen we volgend jaar weer samenwerken?

    Natuurlijk! Veel scholen werken al jaren met ons samen. We benaderen jullie ruim van tevoren voor planning volgend schooljaar.


VRAGEN VOOR OUDERS

Bestellen en Betalen

  • Hoe kan ik de foto's van mijn kind bestellen?

    Met de inlogkaart die je ontvangt log je in op onze webwinkel. Daar zie je alle foto's van je kind en kun je precies bestellen wat je mooi vindt.


  • Moet ik verplicht foto's bestellen?

    Nee, bestellen is volledig vrijblijvend! Je bekijkt eerst alle foto's en bestelt alleen wat je leuk vindt. Geen verplichte pakketten.


  • Wat kosten de foto's?

    Foto's starten vanaf €3,99 gratis thuisbezorgd. Prijzen variëren per formaat en aantal. In de webwinkel zie je alle prijzen voordat je bestelt.


  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    1) iDEAL (internetbankieren). 2) Creditcard (Visa, Mastercard). 3) Paypall. 4) Achteraf betalen (Riverty). 5) Cadeaukaarten (via school spaarpotje).


  • Hoe snel worden foto's bezorgd?

    Binnen 1 werkdag gratis thuisbezorgd via PostNL. Bestellen voor 12:00 = volgende dag in huis (werkdagen).


  • Kunnen foto's retour als ik niet tevreden ben?

    Ja, binnen 14 dagen kun je foto's retourneren voor volledige terugbetaling als je niet tevreden bent over de kwaliteit.


  • Kan ik ook digitale foto's bestellen?

    Ja, we bieden downloads aan in verschillende resoluties. Perfect voor digitaal delen met familie of eigen afdrukken.


  • Zijn er kortingsacties?

    Scholen kunnen via het Starlevel programma tot 15% korting regelen. Ook hebben we soms seizoensacties - volg onze social media!


Foto's en Kwaliteit

  • Hoeveel foto's worden er van mijn kind gemaakt?

    We maken altijd meerdere foto's per kind. Kinderen zien meestal 3-5 foto's online waaruit ze kunnen kiezen.


  • Kan ik de achtergrondkleur kiezen?

    Ja! We bieden 20+ achtergrondkleuren. In de webwinkel kun je per foto de gewenste achtergrondkleur selecteren.


  • Wat zijn Qleur-foto's?

    Onze speciale foto's met kleurrijke achtergronden zoals Nardogrijs, Terracottarood, Confetti of Felblauw. Geeft een moderne, persoonlijke twist aan de schoolfoto.


  • Zijn er ook traditionele foto's zonder confetti?

    Ja, we maken altijd verschillende stijlen. Van klassiek tot feestelijk - er is voor ieder wat wils.


  • Wat als mijn kind niet goed op de foto staat?

    We maken meerdere opnames en selecteren alleen de beste foto's. Mocht je toch niet tevreden zijn, neem dan contact op met onze Happy & Service.


  • Welke formaten zijn beschikbaar?

    1) Pasformaat (3,5 x 4,5 cm). 2) Portretformaat (9 x 13 cm). 3) Groot formaat (13 x 18 cm). 4) Extra groot (20 x 30 cm). 5) Canvas prints.


  • Kan ik ook groepsfoto's bestellen?

    Ja, als er een groepsfoto is gemaakt kun je deze ook bestellen in verschillende formaten.


  • Hoe bereid ik mijn kind voor op de fotodag?

    Goede voorbereiding helpt! Kies kleding waar je kind zich lekker in voelt en zorg voor een fris kapsel.


Inloggen en Technische Vragen

  • Ik heb mijn inlogcode verloren, wat nu?

    Geen probleem! Neem contact op met onze Codemeester via school.


  • De inlogcode werkt niet, wat kan ik doen?

    Controleer of je alle letters en cijfers correct hebt ingevoerd. Let op hoofdletters. Lukt het nog niet? Neem contact op met onze Happy & Service.


  • Kan ik inloggen op mijn telefoon?

    Ja! Onze webwinkel is speciaal ontwikkeld voor smartphones en tablets. Werkt perfect op elk apparaat.


  • Hoe lang kan ik nog bestellen?

    Foto's blijven minimaal 18 maanden online. We sturen herinneringen als de tijd bijna verloopt. Advies: bestel niet te lang wachten.


  • Kan ik meerdere keren bestellen?

    Ja, je kunt altijd opnieuw inloggen en extra foto's bestellen zolang ze online staan.


  • Waarom zie ik geen foto's van mijn kind?

    Mogelijke oorzaken: 1) Kind was afwezig op fotodag. 2) Kind wilde niet meewerken (forceren we nooit). 3) Ouders hebben van tevoren aangegeven geen foto's te willen. 4) Technisch probleem - neem contact op met support.


Familie en Privacy

  • Mogen grootouders ook foto's bestellen?

    Ja, je kunt je inlogcode delen met familie. Of je bestelt foto's en stuurt ze door.


  • Kan ik voorkomen dat mijn kind gefotografeerd wordt?

    Ja, je kunt altijd van tevoren aangeven dat je geen foto's wilt. Neem hiervoor contact op met school.


  • Kunnen andere ouders de foto's van mijn kind zien?

    Nee, elke familie heeft een unieke inlogcode. Alleen jij kunt de foto's van jouw kind bekijken en bestellen.


  • Wat gebeurt er met de foto's na het schooljaar?

    Foto's worden veilig bewaard op onze servers. Na verloop van tijd worden ze gearchiveerd. We verkopen of delen nooit foto's met derden.


  • Kan ik de school vragen niet mee te doen?

    Ja, dat is jouw recht als ouder. De meeste scholen respecteren dit volledig. Het kind kan vaak wel meedoen met activiteiten zonder gefotografeerd te worden.


Problemen en Vragen

  • De foto's zijn beschadigd aangekomen, wat nu?

    Neem direct contact op met onze Happy & Service. We sturen kosteloos vervanging en regelen retournering van beschadigde foto's.


  • Ik ben niet tevreden met de kwaliteit, wat kan ik doen?

    Neem contact op binnen 14 dagen. We bekijken samen wat er mogelijk is.


  • Kan ik specifieke wensen doorgeven voor de foto?

    Ja, via school kun je bijzondere wensen doorgeven. We proberen altijd mee te denken, al kunnen we niet alles garanderen.


  • Mijn kind heeft een beperking, wordt daar rekening mee gehouden?

    Absoluut! Onze fotografen zijn ervaren met alle soorten beperkingen en nemen alle tijd die nodig is.


  • Kan ik langskomen om foto's uit te zoeken?

    Nee, bestellen gaat alleen online via onze webwinkel. Dit houdt de kosten laag en is veel gemakkelijker voor iedereen.


PRIVACY & VEILIGHEID

Gegevensverwerking

  • Zijn jullie AVG-conform?

    Ja, we voldoen volledig aan AVG-richtlijnen én het Privacy Convenant. Persoonsgegevens worden veilig bewaard en zorgvuldig behandeld.


  • Welke gegevens verzamelen jullie?

    1) Naam en klas van leerling (via school). 2) Contactgegevens ouders (voor bestelling). 3) Foto's van leerlingen. 4) Bestelling- en betaalgegevens.


  • Hoe worden gegevens beveiligd?

    1) Hoogste beveiligingsniveau servers. 2) Versleutelde dataoverdracht. 3) Unieke toegangscodes per familie. 4) Geen openbare galeries.


  • Delen jullie gegevens met anderen?

    Nee, nooit! We verkopen geen gegevens en delen alleen met: - PostNL (voor bezorging) - Betaalproviders (voor betalingen) - School (alleen leerlinginformatie)


  • Hoe lang bewaren jullie gegevens?

    1) Foto's: minimaal 18 maanden, langer indien de ouder hier toestemming voor geeft. 2) Bestel & Betaalgegevens: conform wettelijke termijnen.


  • Kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

    Ja, je hebt het recht op vergetelheid. Neem contact op.


Foto Veiligheid

  • Wie kan de foto's van mijn kind zien?

    Alleen jij met jouw unieke inlogcode. Geen openbare galeries, geen zoekmachines, geen andere ouders.


  • Kunnen foto's op internet verschijnen?

    Nee, foto's zijn alleen zichtbaar voor ouders met de juiste inlogcode. Ze verschijnen niet in Google of op sociale media.


  • Wat als mijn inlogcode gestolen wordt?

    Neem direct contact op. We blokkeren de oude code en maken een nieuwe aan. Bestellingen kunnen we traceren en terugdraaien.


  • Gebruiken jullie foto's voor reclame?

    Alleen met expliciete toestemming van ouders. Voor algemene reclame gebruiken foto's van modellen.


  • Kunnen scholen foto's gebruiken voor promotie?

    Alleen met toestemming van ouders en conform privacy-regels. We adviseren scholen altijd om eerst toestemming te vragen.


TECHNISCHE ONDERSTEUNING

Website en Bestellen

  • De website doet het niet op mijn telefoon

    Onze website werkt op alle moderne browsers. Probeer: 1) Browser updaten. 2) Cache legen. 3) Andere browser proberen. 4) WiFi vs 4G/5G testen.


  • Ik kan niet betalen in de webwinkel

    Controleer: 1) Is je betaalrekening gedekt? 2) Zijn alle gegevens correct ingevuld? 3) Probeer andere betaalmethode. 4) Gebruik andere browser/apparaat.


  • De foto's laden heel langzaam

    Dit kan door internetverbinding komen. Probeer: 1) WiFi in plaats van mobiel internet. 2) Later op de dag proberen. 3) Andere apparaat gebruiken.


  • Ik zie dubbele foto's van mijn kind

    Dit kan gebeuren als je kind in meerdere groepen zit (bijvoorbeeld BSO). Beide foto's zijn dan beschikbaar voor bestelling.


  • De bestelling is niet compleet aangekomen

    Controleer: 1) Zijn alle items in de bestelling verwerkt? 2) Is het juiste adres gebruikt? 3) Neem contact op met onze support.


Mobiele App

  • Is er een app beschikbaar?

    Nee, we hebben geen aparte app. Onze website werkt perfect op alle mobiele apparaten en is net zo makkelijk als een app.


  • Kan ik pushmeldingen krijgen?

    Via onze website niet, maar we sturen email-herinneringen wanneer foto's beschikbaar zijn of bijna verlopen.


Technische Problemen

  • Error meldingen in de webwinkel

    Noteer de exacte foutmelding en neem contact op met onze klantensercie. Vermeld ook: 1) Welk apparaat gebruik je? 2) Welke browser? 3) Wat deed je toen de fout optrad?


  • Kan niet downloaden na digitale aankoop

    Probeer: 1) Andere browser gebruiken. 2) Adblocker uitschakelen. 3) Contact opnemen voor directe download-link.


  • Foto's printen zelf slecht uit

    Voor beste kwaliteit adviseren we bestelling via onze webwinkel. Zelf printen kan tegenvallen door: 1) Verkeerde resolutie. 2) Slechte printer/papier. 3) Verkeerde printer-instellingen.


CONTACT & SERVICE

Happy en Service Team

  • Hoe kan ik contact opnemen?

    1) Telefoon: 030 - 224 2500 (ma-vr 9:00-17:00) 2) Email: [email protected]


  • Wat kan ik verwachten van jullie service?

    > Vriendelijke, persoonlijke hulp > Snelle reactie (binnen 24 uur op werkdagen) > Meedenken naar oplossingen > Follow-up tot probleem opgelost is


  • Kan ik ook 's avonds of weekend bellen?

    Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen. Voor spoedeisende vragen kun je altijd WhatsAppen of mailen - we reageren zo snel mogelijk.


  • In welke talen kunnen jullie helpen?

    Primair Nederlands. Voor andere talen proberen we altijd mee te denken of kunnen familieleden helpen vertalen.


Voor Scholen

  • Wie is mijn contactpersoon?

    Elke school krijgt een vaste contactpersoon toegewezen die jullie door het hele proces begeleidt.


  • Kan ik een afspraak maken op school?

    Ja, we komen graag langs voor een kennismakingsgesprek en om de ruimte te bekijken.


  • Hoe snel krijg ik een voorstel?

    Binnen 24 uur na jullie aanvraag op werkdagej ontvangen jullie een vrijblijvend voorstel.


Spoedeisende Vragen

  • Wat telt als spoedeisend?

    - Beschadigde foto's ontvangen - Problemen met fotodag (dag zelf) - Inlogproblemen vlak voor deadline - Betaalproblemen bij bestelling


  • Hoe meld ik spoedeisende problemen?

    WhatsApp is vaak het snelst voor directe hulp. Voor complexere problemen: bellen tijdens kantooruren